Skip to main content

mensen ontmoeten

Is het moeilijk om mensen te ontmoeten? De vraag heb ik al uitgesproken. Tegen mezelf, dat dan wel. Ik denk dat je de vraag van veel kanten kan bekijken. Dat is ook belangenrijk als je echt antwoord wilt krijgen.


Ten eerste ligt het eraan hoe je over jezelf denkt. Dat heeft te maken met zelfvertrouwen, maar ook dat je jezelf kent. Natuurlijk, ik weet wat voor muziek ik leuk vind en wat mijn hobby's zijn. Dat zijn oppervlakkige dingen. Maar weet ik ook echt wie ik zelf ben? Hoe zou ik reageren in benarde situaties? Waarom zeg ik dingen tegen mensen die ik niet wil zeggen?

Ten tweede moet je eraan denken hoe andere mensen het vinden om mensen te ontmoeten. Zouden ze het net zo moeilijk vinden als jij? Of staan ze er heel relaxed tegenover? Tja, dat is een persoonlijk iets. Je kunt nu eenmaal niet in de gedachten van andere mensen kijken, jammer genoeg.
Alhoewel je dus niet kunt weten wat anderen denken, heb ik het idee dat iedereen wel iets van spanning ervaart tijdens een eerste ontmoeting. Al geven sommigen dat niet gelijk toe.
Ten derde: denk aan het tweede. Veel mensen ervaren ongeveer hetzelfde als jij op dat moment, op hun eigen manier. Dat geeft mij wel rust.
Is het moeilijk om mensen te ontmoeten? Dat ligt eraan hoe moeilijk jij het jezelf maakt.

























Comments

Popular posts from this blog

Gewoon even

Gewoon even niet zoveel niet zo snel verandering van gedachtes Gewoon even boos kunnen zijn slecht kunnen zijn geforceerd is wat ik nu niet wil Gewoon even de juiste persoon kunnen vinden het beste moment kunnen kiezen veiligheid en geborgenheid Gewoon even een moment van rust een moment stilte klaar? nog niet klaar Gewoon even niet zoveel niet zo snel en weer verder

Nieuws - New

Iets in de lucht Iets nieuws Een nieuwe vlucht Ik hoop Something in the air Something new Formed by a pair I hope